خرید اینترنتی خاک گلدان

انواع خاک گلدان، چه نوع خاکی برای رشد گیاه آپارتمانی مناسب است؟

انواع خاک گلدان، چه نوع خاکی برای رشد گیاه آپارتمانی مناسب است؟

گیاهان آپارتمانی در بستری پرورش داده می‌شوند که به آنها بستر رشد می‌گویند. این بستر می‌تواند کمپوست یا خاک باشد که در بسیاری از مواقع پیت در ترکیب آنها وجود دارد.

https://behtarinhash.ir/%d8%ae%d8%b1%db%8c%d8%af-%d8%a7%db%8c%d9%86%d8%aa%d8%b1%d9%86%d8%aa%db%8c-%d8%ae%d8%a7%da%a9-%da%af%d9%84%d8%af%d8%a7%d9%86-%d9%85%d8%b9%d8%b1%d9%81%db%8c-10-%d9%85%d8%af%d9%84-%d8%a7%d8%b1%d8%b2/

به گزارش ایسنا، بنابراعلام وی آی پی شاپ، زمانی که بسته‌های خاک را از گلفروشی و گلخانه تهیه می‌کنید، می‌توانید آنها را به طور مستقیم درون گلدان بریزید و نتیجه خوبی هم بگیرید، چون این خاک ضدعفونی شده و دارای ترکیب مناسبی از مواد مختلف برای گیاهان هستند.


در این مطلب می‌خواهیم به یکی مورد مهم بعد از خرید گیاه آپارتمانی؛ یعنی آشنایی با انواع خاک گلدان بپردازیم تا با شناخت ویژگی‌های هرکدام و اطلاع از نیازهای گیاهی، بدانید کدام خاک گلدان برای گیاهان آپارتمانی شما مناسب است. پس تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید تا انواع خاک های گلدان را بهتر بشناسید.


ترکیب مناسب انواع خاک گیاهان آپارتمانی


بسیاری از گیاهان آپارتمانی در ترکیبی از انواع خاک، زندگی سالم‌تری دارند. به عنوان یک قانون کلی گل‌های آپارتمانی به خاک گلدانی احتیاج دارند که به‌اندازه کافی نفوذپذیر و سبک باشد و منافذ و فضای کافی داشته باشد و ریشه بتواند به راحتی درون آن رشد.


۱. خاک سبک برای گلدان گیاهان آپارتمانی


سبک بودن و خلل داشتن خاک سبک گلدان به این منظور است که آب به راحتی درون آن حرکت و به‌اندازه‌ای نباشد که نتواند هیچ رطوبتی را حفظ کرده و همه آن را از قسمت زهکش خارج کند.


اگر خاک گلدان گیاهان آپارتمانی سنگین باشد و منافذ کافی درون آن وجود نداشته باشد، دچار غرقابی شدن می‌شود و با آبیاری هیچ فضایی برای تنفس ریشه باقی نخواهد ماند.


۲. تهیه خاک گلدان


خاک گلدان ها می‌تواند مقداری آب نگه دارد و اجازه عبور هوا به درون خود را نیز بدهد، همچنین از میکروارگانیسم‌ها هم حمایت کرده و مواد غذایی و عناصر مغذی که برای رشد و سلامت گیاهان آپارتمانی ضروری است را هم حفظ کند.


به طور کلی اغلب افراد برای خاک گلدان گیاهان خانگی خود از پیت یا کمپوست خانگی استفاده می‌کنند. این ترکیبات برای گیاهان خانگی ضروری هستند و اگر مواد دیگری به آن اضافه شوند به تقویت و رشد بهتر گیاهان کمک می‌کنند.


۳. معرفی انواع خاک گلدان خاک پیت


خاک پیت یا همان تورب در بسیاری از نقاط جهان محبوب شده است. خاک پیت تقریبا برای همه گیاهان خانگی مناسب است و می‌تواند رطوبت ایده آل و مواد غذایی را در خود نگه دارد. خاک پیت با سرعت بسیار کمی از بین می‌رود.


خاک پیت باعث رشد بیشتر گیاهان آپارتمانی و درنتیجه فتوسنتز بهتر در آنها می‌شود و چرخه طبیعی بهتری به وجود می‌آورد. خاک پیت را می‌توانید مستقیما بعد از آن که از بسته خارج کردید و بدون ترکیب کردن با محصول دیگری استفاده کنید. این بسته‌های آماده حاوی مواد مغذی هستند و برای چند ماه می‌توانند گیاه را تغذیه کنند

[ بازدید : 29 ]

[ چهارشنبه 27 اسفند 1399 ] 13:09 ] [ نگاهی تازه به زندگی ]

[ ]

ساخت وبلاگ
اخبار فیلم و سریال مهاجرت به کانادا از طریق کار بوتاکس مجله گويا آی‌ تی مجله مایکت
بستن تبلیغات [x]