راهنمای خرید یخچال کوچک هتلی

یخچال فریزر هتلی

این وسیله بیشتر مناسب تازه عروس‌هایی است که تا آینده نزدیک قصد بچه‌دار شدن ندارند. یخچال کوچک هتلی البته یخچال فریزر کوچک یا هتلی به درد افراد مجرد هم می‌خورد. این دستگاه همانطور که از نامش پیداست، گنجایش بالایی برای نگهداری حجم بالایی از مواد غذایی ندارد، اما قیمت مناسب و جمع و جور بودن آن باعث شده به گزینه‌ای ایده‌آل در آشپزخانه‌های بسیار کوچک بدل شود.


برای خرید یخچال مناسب به چه نکاتی توجه کنیم؟

جدا از بحث سلیقه، در این قسمت از راهنمای خرید یخچال فریزر قصد داریم به نکاتی بپردازیم که هنگام خرید باید مد نظر قرار گیرند. توجه داشته باشید که عمر متوسط یک یخچال فریزر 12 تا 15 سال است. از آنجایی که یخچال جزو لوازم خانگی پرقدمت خانه محسوب می‌شود، باید توجه ویژه‌ای هنگام انتخاب آن صورت گیرد.

در ادامه، برخی مشخصات کلیدی یخچال فریزر معرفی شده تا متناسب با نیازتان بتوانید محصول دلخواه را انتخاب کنید.


ابعاد یخچال فریزر

این مشخصه یخچال‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است؛ به این دلیل که یخچال فریزر با هر قابلیتی که داشته باشد، در درجه اول باید در آشپزخانه جا شود. بنابراین پیش از خرید یخچال فریزر حتما به مکانی که قصد دارید یخچال فریزر را در آن قرار دهید، توجه کنید. همچنین هنگام اندازه‌گیری مکان مورد نظر، سعی کنید یه مقدار فضا برای تنفس موتور یخچال در نظر بگیرید.


گنجایش یخچال

گنجایش یخچال با واحد فوت معرفی می‌‌شود. معنی فوت یخچال برای بسیاری از خریداران مبهم است. مثلا ممکن است قصد خرید یخچال فریزر اسنوا مدل S8-2321 را داشته باشید اما ندانید که ظرفیت 31 فوتی این دستگاه به درد خانواده کم‌جمعیت شما نمی‌خورد. پس پیش از خرید یخچال فریزر بهتر است با مفهوم فوت آشنا شوید.


نحوه محاسبه فوت یخچال

زمانی که می‌گوییم فلان یخچال فریزر 12 فوت یا 15 فوت حجم دارد، در واقع منظورمان همان فوت مکعب است که به صورت خلاصه از اصطلاح فوت استفاده می‌کنیم.


هر فوت مکعب را می‌توان معادل 28316.8 سانتی‌متر مکعب دانست. از طرفی هر فوت برابر است با 28.316 لیتر. هر لیتر هم معادل یک مکعب 10 × 10 × 10 است.


رو این حساب، هر 1 فوت مکعب برابر با 28 مکعب 10 در 10 در 10 بوده و زمانی که می‌گوییم فلان یخچال فریزر 31 فوت گنجایش دارد در واقع منظورمان این است که این دستگاه می‌تواند فضایی به اندازه 868 مکعب 10 × 10 × 10 را اشغال کند؛ به همین سادگی.


قانون کلی در مورد گنجایش یخچال به این صورت است که خانواده های پرجمعیت (بالای 5 نفر) به یخچال های بالای 18 فوت احتیاج دارند. البته عادت‌های غذایی و خرید هم نقش مهمی در انتخاب گنجایش یخچال فریزر ایفا می‌کند؛ اگر جزو خانواده‌های پرمصرف هستید، بهتر است از یخچال 28 فوت به بالا استفاده کنید.


کمپرسور یا موتور یخچال

کمپرسور دستگاه وظیفه به حرکت در آوردن گاز فریون را در لوله‌های یخچال به عهده دارد. در واقع به کمک کمپرسور و کندانسور یخچال این گاز خنک شده و به جریان می‌افتد و با این عمل، گرمای مواد غذایی به بیرون از محفظه یخچال راه پیدا می‌کند. دو نوع کمپرسور در یخچال‌های حال حاضر بازار به کار رفته است؛ کمپرسور معمولی یا پیستونی، کمپرسور خطی. نوع دوم یا همان خطی بیشتر در یخچال‌های جدید تعبیه شده است که مصرف برق پایین‌تری دارند.


[ بازدید : 51 ]

[ دوشنبه 6 دی 1400 ] 18:41 ] [ نگاهی تازه به زندگی ]

[ ]

ساخت وبلاگ
اخبار فیلم و سریال مهاجرت به کانادا از طریق کار بوتاکس مجله گويا آی‌ تی مجله مایکت
بستن تبلیغات [x]