چگونه زعفران تقلبی را تشخیص دهیم؟

چگونه زعفران تقلبی را تشخیص دهیم؟

اگرچه خلوص یا عدم وجود زعفران به راحتی در آزمایشگاه ها قابل شناسایی است ، اما تشخیص مصرف کننده به راحتی امکان پذیر نیست.

افزایش وزن زعفران با خیساندن این گیاه در چربی ، عسل و غیره. آیا حرفه ای ترین روش کلاهبرداری در فروش زعفران است و رنگ آمیزی قسمتهای سفید این گیاه با رنگ طبیعی زعفران معتبرترین روش کلاهبرداری طلای قرمز است که به راحتی توسط مصرف کنندگان انجام می شود. هیچ تشخیصی وجود ندارد ، اما اطلاعات زیر می تواند به شما در خرید این محصول کمک کند.

کلاهبرداری زعفران به مخلوط گیاهی شبیه زعفران با این محصول محدود نمی شود ، بلکه زعفران تقلبی حتی شامل افزایش وزن با چربی ، عسل ، نمک و شکر نیز می شود ، زیرا این گیاه ارزش بالایی دارد و هر گرم آن بیش از ۵۰۰۰ تومن است. در بازار به فروش می رسد ، بنابراین دلالان را به سمت غش و غش زعفران با هر آنچه که می توانند جلب می کند.

 

یکی از راه های تقلب زعفران خیساندن کلاله های آن با نوعی چربی ، شکر ، نمک یا عسل و افزایش وزن آن است.
در این روش کلاهبرداران به طور حرفه ای و البته حرفه ای تقلب می کنند ، بنابراین تشخیص خلوص و کمبود زعفران به راحتی امکان پذیر نیست ، زیرا ماه ها است که با خیساندن این گیاه در مواد دیگر تلاش می کنند سود بیشتری کسب کنند.

کلاهبرداران حرفه ای بسیار ماهر این مواد را به عنوان محلول بر روی کلاله های زعفران اسپری می کنند و هنگام خشک شدن ، وزن زعفران افزایش می یابد که به راحتی قابل تشخیص نیست.

روش های شناسایی عسل یا زعفران روغنی!

اگرچه خلوص یا عدم وجود زعفران به راحتی در آزمایشگاه ها قابل تشخیص است ، اما تشخیص آن برای مصرف کنندگان آسان نیست. برای دیدن ماده خاصی روی آن با دست یا روی کاغذ خرد می شود و کاغذ و انگشتان آن چرب می شوند که در این صورت مشخص می شود که زعفران با چربی خاصی آغشته می شود تا اضافه وزن پیدا کند.

چگونه زعفران تقلبی را تشخیص دهیم؟

رنگ آمیزی مصنوعی ، جعلی خطرناک در زعفران

روش دیگر تقلب در زعفران استفاده از رنگ های مصنوعی است. اگر از رنگ های مصنوعی در زعفران استفاده شود ، می توان آن را در آزمایشگاه یافت ، زیرا قدرت رنگ پایین آن نشان دهنده این فریب است.
این رنگ های مصنوعی برای سلامتی انسان بسیار خطرناک است و در واقع گل هایی که از مکه به صورت زعفران و اغلب به صورت پودر وارد کشور می شوند از جمله این رنگ های مصنوعی خطرناک هستند.

کلاهبرداری که در آن کلاهبرداران می توانند قسم بخورند!

روش دیگر تقلب در زعفران استفاده از رنگ طبیعی این گیاه برای رنگ آمیزی سایر قسمتهای زعفران سفید و مخلوط کردن آن با این محصول است ، این روش معتبرترین روش تقلب است که متأسفانه بسیار متداول شده است.
جعل کنندگان و تأمین کنندگان نیز می توانند به خلوص زعفران خود قسم بخورند ، زیرا آنها چیزی جز زعفران در آن استفاده نکرده اند ، اما شناسایی این نوع کلاهبرداری برای مصرف کنندگان بسیار دشوار است.

[ بازدید : 35 ]

[ سه شنبه 19 اسفند 1399 ] 10:28 ] [ نگاهی تازه به زندگی ]

[ ]

ساخت وبلاگ
اخبار فیلم و سریال مهاجرت به کانادا از طریق کار بوتاکس مجله گويا آی‌ تی مجله مایکت
بستن تبلیغات [x]