مخلوط کن بوش

مخلوط کن یکی از لوازم کاربردی برای آشپزی است که می‌تواند تا میزان زیادی در وقت شما صرفه‌جویی کند. این دستگاه در کمتر از چند دقیقه همه مواد را به خوبی با یکدیگر مخلوط می‌کند و یک مخلوط همگن و یک دست تحویل می‌دهد. بنابراین برای تهیه بسیاری از مواد غذایی و نوشیدنی‌ها مناسب است. اما برای انتخاب یک دستگاه مناسب باید به نکات خاصی توجه کنید. به همین سبب در ادامه این مطلب راهنمای کاملی برای انتخاب بهترین مخلوط کن خانگی برای شما فراهم کرده‌ایم.

مخلوط کن بوش

بهترین مخلوط کن خانگی موجود در بازار

راهنمای خرید مخلوط کن

انواع مخلوط کن

مخلوط کن‌ها انواع مختلفی دارند که از لحاظ کاربرد با یکدیگر تفاوت‌هایی دارند. بنابراین پیش از هر چیز باید بدانید که کاربرد مورد نظرتان چیست. در این‌قسمت برخی از انواع رایج بهترین مخلوط کن‌ها را برای شما شرح داده‌ایم.

۱. مدل پریمیوم یا پیشرفته

مخلوط کن پریمیوم یا پیشرفته اصطلاحاتی هستند که تولیدکنندگان در خصوص انواع پیشرفته این دستگاه به کار می‌برند. این مدل‌ها اغلب به نسبت دستگاه‌های معمولی در سطح بالاتری قرار دارند. بنابراین کاربردی بیش از خرد کردن گردو یا تهیه سوپ داغ برایتان خواهند داشت.

۲. مدل معمولی رایج

این مخلوط کن‌ها اغلب به نسبت مدل‌های دیگر قیمت پایین‌تر و قدرت کمتری دارند. بنابراین انتخاب مناسبی برای تهیه میلک شیک یا اسموتی‌های میوه‌ای تازه هستند. این دستگاه‌ها برای تهیه سوپ گرم یا نوشیدنی‌های میوه‌ای کامل ساخته نشده‌اند. بنابراین شاید مجبور شوید به همان کوکتل‌های منجمد اکتفا کنید.

۳. گوشت کوب برقی

گوشت کوب برقی هم در واقع نوعی مخلوط کن استوانه‌ای است، که بیشتر برای له کردن و مخلوط کردن موادی با بافت سبک‌تر استفاده می‌شوند. از آن‌جا که این دستگاه‌های کوچک ظرف جداگانه ندارند، مستقیما مواد را در ظرف با یکدیگر می‌آمیزند. البته گوشت کوب برقی در واقع دستیار کوچکی برای شما است. اما هرگز نمی‌تواند جایگزین مخلوط کن اصلی آشپزخانه را بگیرد.

۴. مدل تک نفره

این مخلوط کن‌های تک نفره اغلب مناسب افرادی هستند، که ترجیح می‌دهند شیک‌ها و اسموتی‌های خود را در حال حرکت بنوشند. این دستگاه‌ها بزرگ‌تر از قمقمه‌های مسافرتی هستند و برای مخلوط کردن مواد سخت ساخته نشده‌اند.

ویژگی‌های مخلوط کن

ویژگی‌های اختصاصی هر نوع مخلوط کن از جمله موارد مهم دیگری است که باید به آن توجه کنید. فراموش نکنید، پرداخت مبلغ بالاتر، به معنای برخورداری از ویژگی‌های بیشتر نیست. در ادامه به معرفی برخی ویژگی‌های مهم این دستگاه کاربردی می‌پردازیم.

ظرف دستگاه

اغلب مخلوط کن‌های معتبر دارای ظروف پلاستیکی هستند، که نسبت به ظروف شیشه‌ای سبک‌تر بوده و کم‌تر در معرض خطر شکستن قرار می‌گیرند. اما نکته منفی ظروف پلاستیکی، جذب بوها و لکه‌های حاصل از مواد غذایی است. بنابراین پس از هر بار مصرف باید فورا شستشو شوند. اما نکته مهم دیگر صرف نظر از جنس ظرف، ابعاد دهانه آن است. بهتر است برای سهولت شستشو و همچنین قرارگیری راحت‌تر مواد، دهانه ظرف پهن‌تر باشد.

بهترین مخلوط کن خانگی در بازار

دکمه‌های تنظیم کننده

بین دکمه‌های فشاری و لمسی تنظیم کننده نمی‌توان فرق زیادی گذاشت. در حقیقت انتخاب میان آن‌ها بیشتر سلیقه‌ای است. اگرچه تمیزکردن صفحه‌های لمسی ساده‌تر است، اما کار با آن‌ها کمی دشوارتر است. به عنوان مثال ممکن است برای خاموش کردن دستگاه نیاز باشد چندین بار صفحه را فشار دهید.

به علاوه برای تنظیم سرعت مورد نیاز خود، باید منوهای مختلفی را بالا و پایین کنید. از سوی دیگر کار کردن با دکمه‌های فشاری به راحتی میسر است. این دکمه‌ها به راحتی سرعت دستگاه را تغییر می‌دهند و یا آن را خاموش و روشن می‌کنند.  اما متاسفانه آلودگی‌ها و مواد غذایی به راحتی می‌توانند در شکاف میان آن‌ها جمع شوند.

سرعت دستگاه

سرعت مخلوط کن یکی دیگر از موارد مهم در انتخاب دستگاه است. دستگاه‌های مختلف ممکن است بین ۲ تا ۱۷ سرعت گوناگون داشته باشند. اما اغلب بهره‌مندی از ۳ سرعت مختلف کفایت می‌کند. حتی داشتن سرعت‌های بیشتر ممکن است گمراهتان کند.

همچنین داشتن تنظیمات پالس باعث می‌شود، تاخیر بین زمان فشردن دکمه و شروع یا متوقف شدن دستگاه از بین برود. به این ترتیب هنگام ترکیب مواد غذایی لطیف‌تر و با بافت‌های سبک‌تر، دقت بیشتری ایجاد می‌شود. برخی از دستگاه‌های پیشرفته هم، دارای تنظیمات برنامه‌ریزی شده برای تهیه مواد مختلف از جمله اسموتی‌ها، آبمیوه و یا سوپ هستند.

قدرت مخلوط کن

در مورد قدرت دستگاه مخلوط کن ممکن است ارقام مختلفی به گوشتان بخورد. در واقع تولیدکنندگان بر این باور هستند، که هر چه قدرت دستگاه بالاتر باشد کارایی بهتری دارد. بنابراین  از قدرت ۳۰۰ وات گرفته تا ۱۰۰۰ وات و یا حتی بیشتر هم در بازار موجود است.

البته قدرت دستگاه به تنهایی نمی‌تواند کارایی بهتر آن را تضمین کند. موارد متعددی دیگری هم از جمله نوع تیغه‌ها فرم ظرف و عوامل دیگر  در کنار قدرت دستگاه دخیل هستند. تنها مورد استثنا در گوشت کوب‌های برقی است که با قدرت بالاتر دستگاه، عملکرد بهتری ارائه می‌دهد.

ضمانتنامه

ضمانتنامه مخلوط کن هم مانند دستگاه‌های دیگر می‌تواند بیان‌گر کیفیت دستگاه باشد. برخی از دستگاه‌های قدرتمند تا ۸ سال هم ضمانت می‌شوند. اما انواع مقرون به صرفه‌تر ممکن است کمتر از یک سال تحت ضمانت باشند. بنابراین با توجه به ضمانتنامه دستگاه می‌توان کیفیت حدودی آن را حدس زد.

بهترین مارک مخلوط کن چیست؟

با توجه به تنوع زیاد محصولات در بازار ایران، می‌توان برندهای بوش (Bosch)، فیلیپس (Philips)، پاناسونیک (Panasonic)، مولینکس (Moulinex)، کنوود (Kenwood)، فلر (Feller) و پارس خزر (Pars Khazar) را جزو بهترین تولیدکنندگان دستگاه مخلوط کن دانست.

[ بازدید : 32 ]

[ سه شنبه 11 خرداد 1400 ] 13:02 ] [ نگاهی تازه به زندگی ]

[ ]

ساخت وبلاگ
اخبار فیلم و سریال مهاجرت به کانادا از طریق کار بوتاکس مجله گويا آی‌ تی مجله مایکت
بستن تبلیغات [x]