آموزش نصب واتساپ روی کامپیوتر

واتساپ یا WhatsApp برنامه پیامرسان محبوبی است که در حال حاضر بالای 2 میلیارد کاربر فعال دارد. روش های مختلفی برای نصب و راه اندازی واتساپ روی کامپیوتر یا لپتاپ وجود دارد. در این مقاله از میزبان فا مگ تصمیم داریم یک راهنمای جامع از نصب واتس آپ در ویندوز ارائه کنیم تا به واسطه آن قادر باشید پیامرسان محبوب واتساپ را به راحتی روی کامپیوتر خود راه اندازی کنید و  برای پاسخگویی دیگر نیازی به گوشی نخواهید داشت.

https://today-news.ir/واتساپ-برای-کامپیوتر/

نکته بسیار مهم: دقت داشته باشید پیامرسان واتساپ بر خلاف تلگرام، به صورت 100 درصد مستقل از گوشی موبایل عمل نمی کند. برای استفاده از نسخه های وب یا نسخه دسکتاپی واتساپ می بایست اینترنت تلفن همراه خود را در حالت فعال قرار دهید تا اتصال واتساپ سیستم عامل و واتساپ نصب شده روی گوشی همراه برقرار شود.


روش های نصب واتساپ روی کامپیوتر

واتساپ یک برنامه پیام رسان فوری بر پایه اینترنت است که برای تلفن همراه هوشمند و انواع کامپیوتر ساخته شده موسس این برنامه شرکت یانکوم است. این برنامه در سال 2014 توسط شرکت فیس بوک به قیمت 19 میلیارد دلار خریداری شد و در همان سال موسس قبلی یعنی شرکت یانکوم به جمع لیست میلیاردرها پیوست. در این مقاله آموزشی قصد داریم روش های دانلود واتساپ برای ویندوز 10 را با هم بررسی کنیم و به نصب این برنامه بپردازیم . برای این مورد سه راه حل دارید:


نصب مستقیم برنامه واتساپ روی ویندوز

نصب واتساپ روی شبیه ساز اندروید در کامپیوتر

راه اندازی واتساپ وب روی کامپیوتر

1- نصب واتساپ روی ویندوز

توجه کنید در این روش برنامه اصلی واتساپ کامپیوتر در صورتی کار می کند که شما از قبل آن را روی تلفن همراه خود داشته باشید و به شکلی مکمل واتساپ اصلی می باشد! برای دانلود واتساپ برای ویندوز 10 روی ویندوز کافیست به وبسایت رسمی برنامه واتساپ مراجعه کنید. روی لینک ” Mac یا کامپیوتر ویندوز ” کلیک کنید.


به سایت واتس آپ بروید


صفحه دانلود واتساپ برای ویندوز باز شده و گزینه دانلود کردن برای ویندوز را بزنید.


دانلود واتس آپ برای ویندوز


اکنون برنامه دانلود می شود. فایل نصبی را اجرا و روی دکمه install کلیک کنید تا واتساپ روی ویندوز نصب شود. بعد از نصب، آن را اجرا کنید. با چنین صفحه ای رو به رو می شوید.


اسکن QR 


برنامه واتس آپ را در تلفن همراه خود باز کرده و سه نقطه بالا سمت راست را بزنید. سپس گزینه واتساپ وب (WhatsApp Web) را انتخاب کنید. حالا در این مرحله  QR Code نمایش داده شده در برنامه را با دوربین گوشی خود اسکن کنید.


نصب واتساپ برای کامپیوتر


تبریک می گویم. شما واتس آپ را روی کامپیوتر خود نصب کردید.


مشکل این روش نیاز حتمی شما به نصب برنامه روی موبایل و همچنین اتصال همراه شما به اینترنت می باشد.


نحوه نصب واتس اپ برای ویندوز 10

روش دیگری برای نصب واتس اپ بر بروی ویندوز 10 موجود است که میتوانید از طریق مایکروسافت استور این برنامه را نصب کنید به این شکل که :


برنامه Store را باز کنید. (در صورت وجود مشکل می توانید آموزش رفع مشکل دانلود نشدن برنامه از اپ استور ویندوز را مطالعه کنید.)

در قسمت سرچ آن whatsapp را جستجو کنید.

سپس بر روی آن کلیک کنید و گزینه Get را بزنید.

این روش مخصوص نصب واتس آپ بر روی ویندوز 10 یا 8 می باشد و می توانید به راحتی واتس اپ را دانلود و نصب کنید.


2- نصب واتساپ روی شبیه ساز اندروید در کامپیوتر

شبیه ساز های اندروید برنامه هایی هستند که در آن ها می توان برنامه های سیستم عامل اندروید را نصب کنید و مانند یک گوشی اندروید برای شما کارآیی دارند به عبارت ساده تر توسط این برنامه ها می توانید برنامه های اندروید را بدون نیاز به موبایل و تبلت در کامپیوتر یا لپ تاپ شخصی خود استفاده کنید. در این روش از راه اندازی واتساپ روی ویندوز نیازی به گوشی هوشمند نداریم و با گوشی ساده هم می توان اینکار را انجام داد. برای نصب واتساپ روی ویندوز کافیست :


یکی از شبیه سازهای اندروید مثل BlueStacks یا Nox را روی سیستم عامل خود نصب کنید.Bluestacks-or-NOX

برنامه واتس آپ را روی شبیه ساز نصب کنید.(از سایت های معتبر فایل نصبی apk را دانلود کنید. مراحل نصب دقیقا مشابه نصب واتساپ روی گوشی همراه است.)

حالا محیطی شبیه تلفن همراه برای شما محیا می شود که می توانید از آن استفاده کنید.

❌ نکته: در این شیوه می توان نسبت به نصب واتساپ بدون نیاز به گوشی اقدام کرد.


3- راه اندازی واتساپ روی کامپیوتر بدون نیاز به نصب

راه حل دیگر راه اندازی واتساپ در ویندوز این است که از نسخه وب آن استفاده کنید. بدین ترتیب نیازی به دانلود و نصب برنامه جانبی نخواهید داشت. تنها کافیست آدرس web.whatsapp.com را در مرورگر خود وارد نمایید.

[ بازدید : 29 ]

[ چهارشنبه 15 ارديبهشت 1400 ] 12:12 ] [ نگاهی تازه به زندگی ]

[ ]

ساخت وبلاگ
اخبار فیلم و سریال مهاجرت به کانادا از طریق کار بوتاکس مجله گويا آی‌ تی مجله مایکت
بستن تبلیغات [x]